παιχνίδι Καπετάν Βράκα με blocks

O Καπετάν Βράκας σε παιχνίδι που θα φτιάξουμε μόνοι μας ;

Ιπτάμενος Υπερήρωας με τις δυνάμεις τις φαντασίας μας, να πετάει βρακιά σε διαγαλαξιακούς εχθρούς, που έρχονται να καταλάβουν την πόλη του, την Πίκουα ;
Εύκολο !



Ξεκινάμε με το Arcade MakeCode της Microsoft, ανοίγοντάς το σε οποιοδήποτε σύγχρονο browser διαδικτύου, είτε από PC είτε από tablet (εμείς χρησιμοποιούμε Chrome σε Linux MINT 20 XFCE).

Για ευκολία, ανοίξτε τα έτοιμα blocks του κώδικά μας (πατήστε "Show Code") και ας παρουσιάσουμε σύντομα τι κάνει το καθένα :



Παίξτε το παιχνίδι μας για να δείτε το gameplay.

Ο Καπετάν Βράκας κινείται με τα βέλη και με το Α (ή με το space ή με το Ζ) εκτοξεύει βρακάκια που -εννοείται- σκοτώνουν εξωγήινους, αλλά προσοχή ! Πρέπει να αποφεύγει στην πτήση του τα κτίρια της Πίκουα, γιατί αν χτυπήσει πάνω τους θα γίνει.. φυστικοβούτυρο..
Ξεκινάτε με 3 ζωές και πολύ θάρρος.. (..αφού ελέγχετε τον ήρωα του Τζορτζ και του Χάρολντ..)

Ας δούμε λίγο τα πρώτα blocks :



Στο γεγονός on_start, θα ορίσουμε τον κινούμενο χαρακτήρα μας (sprite), δίνοντάς του το όνομα Captain και την ιδιότητα του Player.

  

Είναι σημαντικό η σκηνή να φαίνεται ότι "κινείται μαζί του" όπως σε τυπικό arcade game, άρα θέτουμε την παράμετρο stay_in_screen, που περιορίζει τις κινήσεις μας μέσα στο τετράγωνο της οθόνης. Οι εχθροί και όλα τα άλλα αντικείμενα θα κινούνται από δεξιά προς τα αριστερά, έτσι ο Καπετάν Βράκας θα φαίνεται σα να πετάει εναντίον τους.



Ορίζουμε την κίνησή του (move_with buttons) με ταχύτητα 200 προς όλες τις κατευθύνσεις.
Ορίζουμε ότι αν πατηθεί το Α θα εκτοξευθεί βλήμα (βρακί) που θα κινείται ευθεία δεξιά.

Και βεβαίως, κάθε παιχνίδι χρειάζεται και τους κακούς του :



Εισάγουμε λοιπόν on-game blocks, που θα εμφανίζουν κακούς και κτίρια (αλλά και άκακα σύννεφα) να έρχονται καταπάνω μας. Σχεδιάζουμε τα sprites μας και τα ορίζουμε ως enemies (ή ως food για τα συννεφάκια, που δε μας ενοχλούν). Ορίζουμε το σημείο εμφάνισής τους με τυχαίο ύψος και πάντα δεξιά. Ορίζουμε την κίνησή τους από δεξιά προς τα αριστερά με διάφορες ταχύτητες.



Χρειαζόμαστε overlap blocks, που ελέγχουν τη περίπτωση ένας βδεληρός και ανηλεής εξωγήινος (ή ..ένα κτίριο) να πέσει πάνω στον Καπετάν Βράκα μας : Πρέπει ο ήρωάς μας να εξαφανιστεί, να χάσει μια ζωή και μετά να ξαναεμφανιστεί σε καθαρή οθόνη (εκεί βάλαμε ένα array που σβήνει τα πάντα και μετά ξανασχεδιάζουμε τον Βράκα, όπως κάναμε στο γεγονός on_start).



Χρειαζόμαστε επίσης overlap blocks, που να ελέγχουν τα βρακοχτυπήματα πάνω σε εξωγήινους, ενώ ορίζουμε ότι τα κτίρια ("wall" sprites) -δυστυχώς- δεν παθαίνουν τίποτα από τα βρακιά :



Επίσης, όποτε ο ήρωάς μας πετύχει με βρακί (projectile) έναν εχθρό (enemy sprite), τότε το σκορ μας θα ανεβαίνει κατά 100.

Παίξτε και βελτιώστε τον κώδικά μας !

Προσθέστε πιο πολλά sprites, αλλάξτε ταχύτητες κίνησης, προσθέστε big bosses !

Καλή διασκέδαση !

STEAMUp! )