Στην Αρχαία Αίγυπτο, την εποχή των Φαραώ και των πυραμίδων, μεγάλοι και παιδιά έπαιζαν επιτραπέζια. Ναι!
Ένα από αυτά, είναι το Σένετ (ή Σενέτ), που έχει βρεθεί σε βασιλικούς και αρχοντικούς τάφους αρχαίων Αιγυπτίων (3000 π.Χ.) και αφορούσε το πέρασμα των ψυχών στον Κάτω Κόσμο του θεού Όσιρη.
Ας φορέσουμε τα βασιλικά Νέμες μας και με τα φυλακτά μας στα χέρια (σκαραβαίους, λωτούς, μάτια κ.α.), ας τολμήσουμε το πέρασμα στον κόσμο των θεών της Αιγύπτου...
Για να παίξουμε Σένετ, χρειαζόμαστε μόνο 30 τετράγωνα, ζάρι και πιόνια.
Εμείς κάνουμε ..μόνοι μας τα πιόνια.. και έτσι ζωγραφίζουμε 30 τετράγωνα με κιμωλία από το 1 μέχρι το 30, ελικοειδώς.
Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν 4 ξυλάκια αντί για ζάρι, γιατί οι κινήσεις τους στα παιχνίδια υπολογίζονταν από το 1 μέχρι το 4 (δεν είχαν 5 και 6). Χρησιμοποιoύμε επομένως τετράεδρο ζάρι ή ξυλάκια (ξυλάκια κατασκευών βαμμένα από τη μία πλευρά) αν θέλουμε να είμαστε ..ιστορικά ακριβείς.
Παρατηρούμε ότι κάποια τετράγωνα έχουν ιδιαίτερη χρήση. Αυτά είναι :
- Το 15 : "Ο Οίκος της Αναγέννησης" με το σύμβολο του Ανκχ.
- Το 26 : "Ο Οίκος της Ευτυχίας" με το γεράκι.
- Το 27 : "Ο Οίκος της Νου" με το αρχετυπικό συμβολο του νερού.
- Το 28 : "Οι Τρεις Αλήθειες" με το σύμβολο των τριών στιγμών.
- Το 29 : "Ο Οίκος του Ρα" με το σύμβολο του ματιού του Ώρου.
Εμείς παίζουμε πιο απλά από τους αυστηρούς κανόνες των περασμάτων και των προστατευμένων πιονιών, αλλά ο στόχος μας είναι ο ίδιος : Να περάσουμε όλα τα πιόνια μας στα τετράγωνα οφιοειδώς, φτάνοντας στο τέλος και "βγαίνοντας" από το παιχνίδι (πατώντας πέρα από το 30). Ο πρώτος που θα το καταφέρει αυτό είναι ο νικητής.
Αν παίζουμε δύο παίκτες, τοποθετούμε τα πιόνια μας (3 ο κάθε παίκτης) στις αρχικές θέσεις εναλλάξ (Α παίκτης : 1,3,5 και Β παίκτης : 2,4,6). Ρίχνουμε ζάρι (ή ξυλάκια) και ξεκινάμε !
Αν το ζάρι σας ρίξει στο 27, πρέπει να γυρίσετε στο 15.
Αν βρεθείτε στο 28, μόνο με 3 φεύγετε (και βγαίνετε), αλλιώς γυρίζετε στο 27.
Αν βρεθείτε στο 29, μόνο με 2 φεύγετε (και βγαίνετε), αλλιώς γυρίσετε στο 27.
Αν βρεθείτε στο 30, μόνο με 1 φεύγετε (και βγαίνετε).
Με κάθε ζαριά, κινείτε ένα πιόνι. Μόνο ένα πιόνι επιτρέπεται σε κάθε τετράγωνο. Αν το ζάρι σας ρίξει πάνω σε δικό σας πιόνι, τότε δεν κινείστε. Αν σας ρίξει σε πιόνι αντιπάλου, τότε αλλάζετε θέσεις (παίρνετε τη θέση του και ο αντίπαλος την αρχική σας θέση).
Στους αυστηρούς κανόνες, δύο πιόνια δικά σας δίπλα-δίπλα προστατεύονται και ο αντίπαλος δεν μπορεί να αλλάξει θέση με κάποιο δικό σας. Επίσης, είστε υποχρεωμένοι να πατήσετε στο τετράγωνο 26. Και στα τετράγωνα 28 και 29 είσαστε προφυλαγμένοι, δηλαδή δεν μπορεί αντίπαλος να σας κουνήσει.
Τα πιόνια-ψυχές πρέπει να περάσουν τη δοκιμασία της τύχης, για να βγουν από το παιχνίδι, όπως πίστευαν οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι ότι και η καρδιά της μούμιας (που περιέχει το Αμπ) θα δικαστεί από τον Όσιρη και 42 δικαστές, θα ζυγιστεί από τον Θωθ, θεό της Σοφίας, με αντίβαρο το φτερό της Μα'άτ, θεάς της αλήθειας..
Παίξτε το παιχνίδι και σε κάποιο από τα διάφορα apps που υπάρχουν για Android.
Καλή διασκέδαση !
( STEAMUp! )